Nuffang Ads

Kenali Yayasan Angkasa

 Yayasan Angkasa dahulu dikenali dengan nama Tabung Pembiayaan Pendidikan Angkasa (TAPAK) pada tahun 1999. Pada tahun 2010, ia telah bertukar nama menjadi Yayasan Angkasa sehingga sekarang.

Antara matlamat utama yayasan ini ialah memperkasa taraf dan pembangunan modal insan warga koperasi dengan membantu melahirkan golongan yang berpengetahuan & berkemahiran yang baik supaya dapat menyumbang kepada gerakan koperasi. 

Yayasan ini diuruskan oleh seorang pengurus dan setiausaha. Terdapat juga ahli lembaga pemegang amanah yang diketuai oleh seorang pengerusi. 

Antara visinya ialah menjadi yayasan yang unggul dalam memperkasakan taraf pendidikan warga koperasi di persada negara. Antara salah satu nya ialah dengan menyediakan pembiayaan pendidikan boleh ubah kepada anggota koperasi dan keluarga mereka. 

Misi yayasan ini ialah membangunkan potensi diri dari anggota koperasi dengan pendidikan. Ia juga mempunyai misi mewujudkan ahli koperasi yang berilmu serta berjasa kepada negara. Ia juga ingin menjadi penyumbang kepada pembangunan modal insan kepada gerakan koperasi negara. 


Baca juga ~~
Pengalaman part 2

Comments

Popular posts from this blog

Platfrom Affiliate Marketing Popular di Malaysia

Senarai Pilihan Seat RS150 V2

Pengalaman Dapat Pembiayaan Pendidikan Yayasan Angkasa Part 2