Nuffang Ads

Bawang Putih - Cegah Penyakit Kanser

 Bawang putih merupakan bahan masakan yang mudah didapati kerana ia cukup popular dan digunakan dalam hampir setiap makanan. Jengah sajalah ke dapur, pasti ada bawang putih bersama sama dengan bawang merah dan bawang besar. Tetapi, ramai yang tidak tahu akan kebaikan bawang ini.



Selain digunakan dalam bahan masakan, bawang putih juga tidak asing daripada perubatan tradisional. Kebiasaannya di Mesir, masyarakat menggunakan bawang putih sebagai makanan tambahan untuk meningkatkan minda anak anak. Ia juga digunakan untuk meningkatkan daya ketahanan anggota badan terutama mereka yang alergi. 

Perhatikan Ini Di Shopee



Bawang putih mempunyai kandungan protein, lemak, karbohidrat, besi, kalori, fosfor, vitamin A. Vitamin B, Vitamin C dan air. Bawang putih boleh menurunkan kolesterol,  tekanan darah tinggi, antioksidan dan menambah tenaga dengan stamina. Ia juga mempunyai kandungan germanium dan zat oksigen untuk mencegah penyakit kanser.

Bawang putih juga boleh menurunkan kadar glukosa darah, sesuai untuk mereka yang menghidap kencing manis. Ia juga boleh meningkatkan konsentrasi Hugh density lipoprotein (HDL) darah untuk mereka yang berpenyakit hiperlipidemia dan hiperkolesterolemia. 



Comments

Popular posts from this blog

Platfrom Affiliate Marketing Popular di Malaysia

Senarai Pilihan Seat RS150 V2

Pengalaman Dapat Pembiayaan Pendidikan Yayasan Angkasa Part 2